SÖRGÅRDEN DAG 6 :D

Morronvanor ni vet! :)

Jag hängde inte med på långritten! (en ritt som tar ca 3 timmar,) Ist red jag på ridbanan me 6 andra,
De  va Jag, bea , Elvira, Julia, Linnea och Myma! :D 
 
Vi tränade på att mjuka upp oss själva och hästarna genom att tex, nudda höger hand på vänster tå och tvärt om, ha bene rätt ut, svinga de och nudda  i rumpan med hälen.
Och så vart de smått galopp och lite hinder,

Sen ryktrally på kvällen! :D
Som bestog av att smörja utrustning, mocka, och borsta hästen.Vi fick 2 timmar på oss! :)
För det första, Det gick asdbra att mocka, för agassi skiter aldrig i boxen.! Inte en gång på hela veckan jag varit där, Men pissa kan han! För när jag precis tömt skottkärran och ställt bort allt, då..
Precis då gör han behov nummer 1! Sååå himla typiskt! ;[

Hade oxå ett skrivftligt prov, Om  blittan och bluttan och blö ! :P

Resultaten på Ryktävlingen och provet :
Rykt: 4
Kropp: 4
Huvud: 4
Ben och Hovar: 4
Man och svans: 3
Skap och tarmkrona: 3
Sadel och träns: 4+4
Box: 4
Skriftligt prov: 5
Helhetsintryck : 5
TOTALT 44 :D

Sen på kvällen blev det uckelmuckel! :D

De var att man skulle göra uppdrag för att få bokstäver för att sen hitta belöning  :]
Man skulle köra skotkärra med förbundna ögon, kasta pil, Johanna A sminkade Miriam med förbundna ögon och så!
Och jag gatt gräva i Hästpissoch skit! och leta en hovkrats! ;]
Haha! Belöningen fanns i sadeltvålen och var klubbor,

Vare värt det? :)






VILL NI VETA MER ELLER NÅGOT EXTRA OM DAGEN SKRIV EN KOMENTAR DÅ! :D


Kommentarer
Postat av: Bea

Klart de va värt de! XD Va fan askul!:D

2010-06-23 @ 13:47:18
URL: http://thelifeofbea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0