Sörgården Dag 1 :)

Ska komma igång med blggandet nu så vi börjar med en Sörgården dag nr 1 :D


Vaknade tidigt tidigt och for till Umeå, sen till hössjö och ja. Hmm :P

Sen vid halv 11, träffdes alla vi 14 Lägermedlemmar + Yvonne, och ledarna malin och Ida i matsalsrummet.
Vi presenterade oss själva och berättade vilken sorts häst vi skulle vilja ha.

Jag tog en samarbetsvillig och inte alltför pigg häst!
VIlket resulterade átt jag fick den underbara lilla ponnyn AGASSI,
Vilket svårt namn tykte jag i början!

Sen När vi gjort det och packat upp och bäddat, tränade vi NH (vet inte vad de står för,) I repgrimma,
Ganska småsvårt på lilla Agassi, Men. Det funkade iallafall! :)

Sen efter det vart det "täst" ridning i både trav och skritt. PÅ sörgården är dom viktig att man lär känna hästen ordentligt! JÄTTENAJJS! :)

VI fick lära oss att rida med "pumpen i rumpan " , "magögonen" Och "bambiögonen" .
Rätt coolt att kunna svänga genom att vinkla becent åt ett annat håll! :P

Han AGASSI var nog lite för lat för mig! ;)

Sen flöt dagen på med Mockning, ut och in från betet, städning m.m

Och Alla vi som var på ridlägret var :

Jag - Agassi
Bea- Lilleman
Saba- ?
Elsa T -?
Elsa m - ?
Lisa - Butterfly
Alva- Myran
Miriam - hennes egen Jolly!
Josefin - Pricilla
Linnea - ?
Julia -
Johanna P - Strix / Musse
Johanna A - Ragge
Elvira - ?

Kommer dock inte ihåg alla hästar alla hade! :P




Taget från stallet! Det röda bodde vi i! :P





Söta lilla underbara AGASSI <3








OM NI VILL VETA NÅGOT MER ELLER EXTRA SKRIV BARA EN KOMENTAR DÅ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0