Lillbirk Barbacka

Måst väll dra mejj till å skriva nura, vet inte varför men jag har inte orkat ^^

Vi skulle igentligen träna skänkelvikningar och så, men istället blev det sitsträning.



Red lillbirk barbacka, fast med en hjord som hjälpmedel, så att det skulle vara lättare att hålla mig fast om det skulle behövas.
Eftersom han har ingen man att hålla i.
Skritt gick bra, traven gick oxå bra. men det var kanske bara för att sekade traven som fan.
Om jag skulle ökat den mer, skulle jag skumpat asmkt!, men igentligen skulle jag ju behöva lära mejj att sitta tungt på rumpan. Men ja orkade int ;]
Vi red serpentiner, och gjorde volter i varge hörn. Vi som red barbacka gick på C volten och de andra på A volten.
Sen tästa vi på Galopp, har aldrig galoperat utan sadel. Men det gick jättebra!, satt som fast på hästryggen. Trodde faktiskt det skulle bli jättevingligt!
Hörde dock efteråt att jag skulle behövt få han i snabbare galopp.
Ingen häst busade, alla var typ lungna som tur va :D
Lite lutad framåt kanske..?
vet inte vad som var såå speciellt med denna ridlektion, men vart ovanligt nöjd! ♥
¨
Tacktack till Jennifer och Nicolina som fotade! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0